22.01.2024

Czym jest monitoring znaków towarowych?

Przemysław Juściński
Iwona Aleksandrowicz-Strus

Monitoring znaków towarowych polega na bieżącym sprawdzaniu, czy Twoja konkurencja nie zgłosiła  oznaczenia podobnego lub identycznego z Twoim  znakiem w urzędzie patentowym.

Może być tak, że znak towarowy innego podmiotu:

  • jest bardzo podobny do Twojego znaku
  • może przez to wprowadzić Twoich klientów w błąd (np. klienci będą myśleli, że towar konkurencji pochodzi od Ciebie, przez co kupią taki towar u konkurencji zamiast u Ciebie).

W efekcie zgłoszenia takiego znaku klienci mogą rezygnować z Twoich towarów lub usług, nie mając nawet świadomości, że wybierają produkty konkurencji. Ponadto, w wyniku takiego działania Twoja marka może tracić na wartości.

Czy monitoring jest rzeczywiście potrzebny?

Zdecydowanie! Monitoring znaków towarowych pozwala ustalić, czy występuje ryzyko zaszkodzenia Twojej marce, a jeśli zostanie zidentyfikowane – umożliwia sprawne podjęcie odpowiednich kroków, aby nie dopuścić do podobnych sytuacji.

Dzięki temu w pełni chronisz swoją markę i możesz spać spokojnie – bez obaw, że ktoś będzie podkradał Ci klientów albo inaczej szkodził Twojemu biznesowi – a Twoje prawa własności intelektualnej są bezpieczne.

Może Cię to zaskoczyć, ale problemy ze zgłaszaniem podobnych znaków mogą mieć realnie miejsce i znaczenie! Przekonał się o tym w ostatnim czasie największy bank komercyjny w Polsce, spółka Bank Pekao S.A., której słynne logo (czerwony żubr) zostało wiernie skopiowane przez firmę z Qingdao (Chiny), która zajmuje się produkcją i sprzedażą sprzętu dla hodowli zwierząt (w tym: świń, krów, owiec i drobiu).

Co więcej, firma ta korzysta z żubra dla oznaczenia swojej działalności już od pięciu lat!

Takie działania z pewnością mogą prowadzić do zmniejszenia wartości logotypu, a monitoring pozwala na ich wczesne wykrycie i szybkie przeciwdziałanie. Co więcej, bieżące sprawdzanie baz znaków towarowych, jak i samej sieci – pod kątem oznaczeń podobnych do Twojego znaku pozwala trzymać rękę na pulsie i szybko reagować, aby zapobiec działaniom mogącym szkodzić Twojej marce.

Jako kancelaria zapewniamy obsługę prawną firmy gwarantującą odpowiednie zabezpieczenie własności intelektualnej, a tym samym – samego biznesu.

Czy monitoring jest czasochłonny?

Możesz myśleć, że wyszukiwanie podobnych znaków jest jak szukanie igły w stogu siana – nic bardziej mylnego! Za pomocą odpowiedniego sposobu działania oraz stosowanych narzędzi sztucznej inteligencji (AI) proces monitoringu przebiega sprawnie i efektywnie, a co ważniejsze – skutecznie. Co więcej, nie musisz nim sobie zaprzątać głowy – kancelaria może to zrobić za Ciebie.

Jeśli zależy Ci na ochronie swojej marki, nie wahaj się – skorzystaj z usługi monitoringu znaków!

[FM_form id="2"]

Kontakt

KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A.
Strona jest chroniona przez Google reCAPTCHA v2. Więcej informacji o Google reCAPTCHA znajduje się w polityce prywatności i warunkach świadczenia usług.

Administratorem Twoich danych osobowych jest
KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A. z siedzibą w Krakowie, ul. Kącik 4, 30-549 Kraków. NIP: 9452181482 REGON: 123240424
Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość przesłaną przez formularz kontaktowy i dalszej komunikacji (co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes) – przez czas nie dłuższy niż konieczny do udzielenia Ci odpowiedzi, a potem przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich kopii, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Warszawa

Rondo ONZ 1,

00-124 Warszawa,

+48 12 3957161

kontakt@kwkr.pl