Dobre praktyki firm podczas współpracy z finfluencerami
Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała na swojej stronie internetowej dobre praktyki firm inwestycyjnych współpracujących z finfluencerami. O czym warto pamiętać?
Odpowiedni dobór finfluencera
Firmy inwestycyjne powinny współpracować z osobami, których kwalifikacje i doświadczenie zostały potwierdzone. Należy na bieżąco weryfikować styl prowadzenia komunikacji przez finfluencera.
Przygotowanie informacji o współpracy
W treściach, które zamieszcza finfluencer, powinna znaleźć się wyraźna informacja o współpracy, przygotowana przez firmę inwestycyjną.
Weryfikacja treści
Publikowane przez finfluencera treści dotyczące firmy inwestycyjnej i jej produktów powinny być weryfikowane pod kątem zgodności z prawem. Dotyczy to zwłaszcza informacji kierowanych do klientów.
Monitoring działań
Firma inwestycyjna powinna utrzymywać odpowiednie ramy zarządzania ryzykiem oraz monitorować działania finfluencerów z nią współpracujących.
Odpowiedni dobór produktów
Finfluencer nie powinien być wykorzystywany do reklamowania i oferowania skomplikowanych produktów lub produktów o wysokim ryzyku.




