01.12.2023

Iwona Aleksandrowicz – Strus i Przemysław Juściński na łamach Rzeczpospolitej. Obszerne omówienie procesu rebrandingu na podstawie problemów Citroena

Bogdan Setlak

Citroën zdecydował się na rebranding – powrót do pierwotnego logotypu opracowanego ponad sto lat temu, ale podobne logo zarejestrowała konkurencyjna firma z Chin. Zaprzestanie korzystania z pierwotnego oznaczenia może doprowadzić do wygaśnięcia prawapiszą w dzisiejszym Biznes Rzeczpospolitej eksperci KWKR, adwokat Iwona Aleksandrowicz – Strus i radca prawny Przemysław Juściński.

Odświeżenie swojego wizerunku to krok, na który decyduje się wiele firm na światowych rynkach. Z jednej strony może to być podyktowane chęcią dotarcia do nowych odbiorców, z drugiej opracowaniem nowej tożsamości marki celem dostosowania się do nowych warunków. Decydując się na zmiany identyfikacji wizualnej każdy przedsiębiorca powinien stworzyć plan działań, w ramach którego należy uwzględnić nie tylko dbałość o elementy estetyczne, niewątpliwie ważne z punktu widzenia marketingowo-brandingowego, ale także (a może przede wszystkim) aspekty prawne.

O tym, jak istotne jest odpowiednie ułożenie rebrandingu, świadczy świeży przypadek francuskiego giganta z branży motoryzacji, Citroëna. Unijny urząd zakwestionował możliwość rejestracji nowego znaku towarowego firmy, co istotnie przekłada się na zakres realnego stosowania nowego wizerunku przez spółkę produkującą znane z polskich dróg samochody. W jaki sposób zaplanować „odświeżenie” marki, by mieć pewność, że cały proces przebiegnie zgodnie z planem?

Na to pytanie na łamach Rzeczpospolitej odpowiadają associate Iwona Aleksandrowicz – Strus i associate Przemysław Juściński. Specjaliści naszej kancelarii wskazują w swoim tekście także na problemy innych rynkowych gigantów. Oprócz francuskiego potentata motoryzacyjnego przyglądają się także sytuacji X Corp., czyli dawnego Twittera, który pod rządami miliardera Elona Muska już mierzy się z pozwem zaprzestanie naruszania praw do znaku towarowego.

Obszerny artykuł naszych prawników, który ukazał się w Rzeczpospolitej, kompleksowo wyjaśnia bardzo złożoną kwestię, jaką jest ochrona własnej marki. Z pewnością uświadomi on wielu przedsiębiorcom, że mogą wiele stracić, jeśli nie zadbają należycie o identyfikację swojej firmy. Citroen czy X Corp., które dały się zaskoczyć, są doskonałym przykładem, że warto w swoim interesie zacząć działać już dziś. Nawet bowiem małe firmy mogą mierzyć się z podobnymi problemami, a konsekwencje będą podobne – różnić może je co najwyżej skala.

Chcesz chronić znak towarowy Twojej firmy? Skontaktuj się z naszymi specjalistami i rozpocznij prace nad obroną własnego interesu już dziś!

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera

Zapisując się do naszego newslettera wyrażasz zgodę na przesyłanie drogą e-mail informacji na temat istotnych wydarzeń z dziedziny prawa, zmian legislacyjnych oraz działalności Kancelarii.

czytaj więcej

Administratorem Twoich danych osobowych jest KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A. z siedzibą w Krakowie, ul. Kącik 4, 30-549 Kraków. Twoje dane będą przetwarzane w celu wysyłki naszego newslettera. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich kopii, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Kontakt

KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A.
Strona jest chroniona przez Google reCAPTCHA v2. Więcej informacji o Google reCAPTCHA znajduje się w polityce prywatności i warunkach świadczenia usług.

Administratorem Twoich danych osobowych jest
KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A. z siedzibą w Krakowie, ul. Kącik 4, 30-549 Kraków. NIP: 9452181482 REGON: 123240424
Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość przesłaną przez formularz kontaktowy i dalszej komunikacji (co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes) – przez czas nie dłuższy niż konieczny do udzielenia Ci odpowiedzi, a potem przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich kopii, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Warszawa

Rondo ONZ 1,

00-124 Warszawa,

+48 12 3957161

kontakt@kwkr.pl