22.02.2021

Polityka rozwoju sztucznej inteligencji w Polsce przyjęta przez Radę Ministrów

AI development

Rada Ministrów przyjęła „Politykę dla rozwoju sztucznej inteligencji w Polsce od roku 2020”. Podjęta w grudniu ubiegłego roku uchwała została opublikowana 12 stycznia 2021 r. i jest dokumentem, który wspiera i uzupełnia inne, w tym Strategię Odpowiedzialnego Rozwoju, Skoordynowany Plan Komisji Europejskiej dla rozwoju sztucznej inteligencji w Unii Europejskiej, a także prace organizacji międzynarodowych.

Polityka ma na celu wsparcie społeczeństwa, firm, przedstawicieli nauki oraz administracji publicznej w wykorzystaniu szans, jakie wiążą się z rozwojem sztucznej inteligencji, przy jednoczesnym poszanowaniu godności człowieka oraz zagwarantowaniu warunków do uczciwej konkurencji w rywalizacji na wysokim poziomie. Globalne regulacje standardów użycia AI coraz bliżej w Polsce.

Dokument opisuje działania, które Polska powinna wdrożyć, oraz cele, jakie powinna osiągnąć w perspektywie krótkoterminowej (do 2023 r.), średnioterminowej (do 2027 r.) i długoterminowej (po 2027 r.), a które mają służyć rozwojowi polskiego społeczeństwa, polskiej gospodarki i polskiej nauki w obszarze sztucznej inteligencji.

Cele i narzędzia zostały podzielone na sześć obszarów:

1) AI i społeczeństwo – działania ukierunkowane na uczynienie Polski jednym z większych beneficjentów gospodarki opartej na danych, a Polaków – społeczeństwem świadomym konieczności ciągłego podnoszenia wiedzy i umiejętności;

2) AI i innowacyjne firmy – działania, których celem jest wspieranie polskich przedsiębiorstw AI;

3) AI i nauka – wsparcie polskiego środowiska naukowego i badawczego w projektowaniu interdyscyplinarnych wyzwań lub rozwiązań w obszarze sztucznej inteligencji;

4) AI i edukacja – działania podejmowane od kształcenia podstawowego przez poziom ponadpodstawowy aż do poziomu uczelni – w szczególności programy kursów dla osób zagrożonych utratą pracy w wyniku rozwoju technologicznego i procesu automatyzacji;

5) AI i współpraca międzynarodowa – działania na rzecz wsparcia polskiego biznesu w zakresie sztucznej inteligencji oraz rozwój technologii AI na arenie międzynarodowej;

6) AI i sektor publiczny – wsparcie sektora publicznego w realizacji zamówień na rzecz AI, lepszej koordynacji działań oraz dalszym rozwoju programów takich jak GovTech Polska.

Dokument z założenia ma podlegać ewaluacji, co wynika ze stale rozwijającego się sektora nowoczesnych technologii, a w szczególności AI.

Pełna treść uchwały dostępna jest pod adresem: https://monitorpolski.gov.pl/M2021000002301.pdf

Zapraszamy do naszej kancelarii prawnej.

1 2 3 45

Newsletter

Chcesz być na bieżąco?
Zapisz się do naszego newslettera

Wpisując powyżej swój adres e-mail i klikając „Subskrybuję!” oświadczasz, że zapoznałeś/aś się i akceptujesz Regulamin serwisu oraz zapisujesz się do newslettera, czyli informacji o tematyce prawniczej, w tym informacji o istotnych wydarzeniach z dziedziny prawa, zmian legislacyjnych oraz działalności, usługach i produktach Kancelarii, za pośrednictwem komunikacji e-mail.

Administratorem Twoich danych osobowych jest KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A. z siedzibą w Krakowie, ul. Kącik 4, 30-549 Kraków. Twoje dane będą przetwarzane w celu realizacji usługi newslettera, a tym samym wysyłania na podany adres e-mail informacji handlowych i marketingowych, zgodnie z Polityką Prywatności oraz Regulaminem serwisu. Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych osobowych, w tym prawach, jakie Ci przysługują, znajdziesz w Polityce Prywatności.

Please wait...

Dziękujemy za zapisanie się do naszego newslettera