Już w dniu 13 października 2019 r. rozpocznie funkcjonowanie Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych prowadzony przez Ministra Finansów. Jego celem ma być zwiększenie bezpieczeństwa obrotu, ułatwienia weryfikacji struktur osób prawnych oraz przetwarzania informacji o beneficjentach rzeczywistych. W konsekwencji wszystkie polskie spółki prawa handlowego (z wyjątkiem spółek giełdowych) będą miały obowiązek zgłoszenia informacji o swoich beneficjentach rzeczywistych. Do Rejestru należy zgłosić dane identyfikacyjne spółki oraz dane identyfikacyjne jej beneficjenta rzeczywistego i członków organu uprawnionego do reprezentowania spółki. Zgłoszenia do Rejestru będą dokonywane nieodpłatnie za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zgłoszenie będzie mieć formę dokumentu elektronicznego, zgodnego z wzorem określonym przez ministra finansów, oraz będzie opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Zobacz również
Kontakt
KWKR Konieczny Wierzbicki i Partnerzy S.K.A.
Kraków
Warszawa