Sejm uchwalił zmiany w Prawie telekomunikacyjnym, zmierzające do rozpoczęcia I etapu wdrożenia w Polsce Dyrektywy ustanawiającej Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej (EKŁE, z ang. European Electronic Communications Code, w skrócie EECC). Najważniejszą zmianą jest umożliwienie konsumentom rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w formie elektronicznej, co do tej pory pozostawało w gestii ustaleń umownych między operatorami a ich klientami. Ponadto projekt zakłada wprowadzenie nowych obowiązków informacyjnych – operatorzy będą musieli poinformować abonentów o automatycznym przedłużeniu umowy na czas nieokreślony – nie później niż 30 dni przed upływem okresu na jaki umowa została zawarta. Oprócz tego, wprowadzono obowiązek do przekazywania przez operatora, nie rzadziej niż raz w roku, informacji o najkorzystniejszych oferowanych pakietach taryfowych oraz umożliwienie abonentom monitorowania wykorzystania usług.
Zmiany w Prawie telekomunikacyjnym wprowadzono ustawą o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (lepiej znaną jako „Tarcza 3.0”). Ustawa ta została opublikowana w Dzienniku Ustaw w dniu 15 maja br., lecz ustawodawca dał firmom z branży czas na dostosowanie się do nowych wymogów, gdyż większość zmian z zakresu Prawa telekomunikacyjnego wejdzie w życie dopiero pod koniec roku (21 grudnia 2020 r.).
Aby zapoznać się bliżej z pełnym zakresem proponowanych zmian zachęcamy do kontaktu z kancelarią.