W dniu 22 grudnia 2021 r. reprezentowana przez naszą Kancelarię spółka specjalizująca się w dostarczaniu rozwiązań IT dla branży bankowej podpisała umowę z jednym z największych banków w Polsce.
Kancelaria prowadziła negocjacje umowy w ramach współpracy pomiędzy spółką Ailleron S.A. a PKO Bank Polski S.A. W wyniku jej podpisania Ailleron S.A. wdroży zintegrowany system LiveBank oparty na modelu chmurowym.
Oprócz nowych możliwości otwierających się zarówno przed dostawcami oprogramowania, jak i jego użytkownikami, pojawiają się również pewne zagrożenia prawne, związane m.in. z przetwarzaniem i przechowywaniem danych, a także obszarami dotyczącymi praw własności intelektualnej, w tym licencjonowaniem oprogramowania. Zadaniem Kancelarii było zabezpieczenie interesów naszego Klienta w umowie zawartej z Bankiem, która zakłada model rozwojowy oraz usługi utrzymania, zaś w przypadku zwiększenia zapotrzebowania po stronie Banku, pozwala także na rozszerzenie o dodatkowe licencje w modelu Cloud. Wielomiesięczne negocjacje obejmowały konieczność uwzględnienia nie tylko uwarunkowań prawnych związanych z wdrożeniem rozwiązania w modelu chmurowym, ale także wewnętrznych regulacji i polityk obu firm, skierowanych na zapewnienie jak największego poziomu bezpieczeństwa korzystania z LiveBank przez jego użytkowników końcowych.
Rozwiązanie LiveBank jest jednym z wiodących produktów naszego Klienta, spółki Ailleron S.A. Służy ono do zdalnej obsługi klienta w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem czatu, połączeń głosowych lub rozmowy wideo. Ailleron S.A. od wielu miesięcy opracowywał całkowicie nowy model funkcjonowania LiveBank poprzez transformację do modelu Cloud.
Rozwiązanie to jest narzędziem, dzięki któremu bank zapewnia swoim klientom szybszą i sprecyzowaną usługę, zachowując jednocześnie wysoki stopień bezpieczeństwa korzystania z aplikacji. Pomysł ten stanowi rewolucję w programowaniu platform z sektora finansowego.
Transakcja obydwu stronom przynosi znaczne korzyści. Dla naszego Klienta projekt stanowi kolejny etap rozwoju, a ze względu na innowatorski charakter wdrożenia ma strategiczne dla niego znaczenie. Z kolei Bank otrzymuje narzędzie umożliwiające realizację zaawansowanych procesów zdalnej obsługi klienta, szersze pozyskiwanie nowych klientów, w tym przy użyciu biometrycznych procesów wideo-weryfikacji oraz możliwość sprzedaży produktów bez konieczności zapewnienia kontaktu osobistego.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!