24 sierpnia 2021 r. Urząd Komisji Nadzoru Finansowego opublikował projekt stanowiska w sprawie wykorzystywania mediów społecznościowych przez podmioty nadzorowane oraz osoby zatrudnione w tych podmiotach. Ta inicjatywa stanowi działanie realizowane w ramach Cyfrowej Agendy Nadzoru ogłoszonej w grudniu 2019 r.
Opracowanie to ma stanowić odpowiedź na coraz popularniejsze wykorzystywanie przez podmioty nadzorowane mediów społecznościowych. Szczególnie istotne jest tutaj stosowanie social mediów podczas udzielania informacji o świadczonych usługach i oferowanych produktach. Powyższe stanowisko ma również na celu kompleksowe ujednolicenie reguł wykorzystywania mediów społecznościowych przez podmioty nadzorowane.
Projekt stanowiska UKNF obejmuje najważniejsze zagadnienia związane z odnajdywaniem się w wirtualnych społecznościach przez podmioty nadzorowane. W szczególności opublikowany dokument odnosi się do:
- udostępniania treści i informacji w social mediach, współpracy z wyspecjalizowanymi agencjami marketingowym i tzw. influencerami,
- przechowywania i archiwizowania treści zamieszczanych w mediach społecznościowych,
- systemu nadzoru zgodności z prawem (compliance) i cyberbezpieczeństwa.
Projekt stanowiska obejmuje również swym zakresem praktyczne przykłady, które to w ocenie UKNF stanowią najbardziej typowe sposoby wykorzystywania mediów społecznościowych przez podmioty nadzorowane.
Powyższy projekt stanowiska zostanie teraz poddany publicznym konsultacjom w celu zebrania wszelkich uwag związanych z projektem.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!