FinTech
Wsparcie prawne w obszarze wdrażania technologii w sektorze finansowym jest jedną z podstawowych specjalizacji Kancelarii KWKR już od samego początku jej działalności.
Wspieramy rozwój naszych klientów w branży pełnej wymagających regulacji
W świecie dynamicznie zmieniających się regulacji sektorowych, w szczególności w związku z wdrażaniem na poziomie UE strategii na rzecz finansów cyfrowych, wsparcie doświadczonego zespołu prawnego może być kluczowe dla rozwoju podmiotu działającego w branży FinTech. W ramach Kancelarii KWKR na co dzień doradzamy podmiotom z sektora finansowego w obszarze regulacyjnym. Posiadamy także wieloletnie doświadczenie we wsparciu prawnym dostawców IT świadczących usługi dla sektora finansowego, w tym w szczególności w negocjowaniu kontraktów w reżimie outsourcingu kwalifikowanego (Komunikat chmurowy, wytyczne EBA dot. outsourcingu, lokalne regulacje sektorowe itd.).
Wsparcie doświadczonego zespołu w zakresie regulacji FinTech
Nasza Kancelaria zapewnia kompleksową pomoc prawną podmiotom z szeroko rozumianej branży FinTech. Nasz zespół dedykowany branży FinTech zdobywał doświadczenie realizując wiele ciekawych, złożonych i wymagających projektów. Kancelaria realizowała transakcje o zasięgu międzynarodowym, a także prowadziła projekty zagraniczne na prawie obcym, wymagające uwzględnienia lokalnych regulacji sektorowych. O wysokim poziomie merytorycznym zespołu FinTech kancelarii świadczą transakcje, wśród których warto wymienić m.in.:
- negocjowanie oraz wsparcie prawne w toku wykonywania umowy pomiędzy klientem kancelarii a Citibank dotyczącym wdrożenia autorskiej aplikacji klienta w 16 krajach rejonu Europy, Azji i Pacyfiku (za którą Kancelaria otrzymała w 2018 r. nagrodę „Rzeczpospolitej” w kategorii „Wyjątkowy kunszt prawniczy przy obsłudze transakcji”);
- wsparcie klienta kancelarii w negocjowaniu pionierskiej umowy między Ailleron, ING Bank Śląski i Operatorem Chmury Krajowej na wdrożenie nowatorskiego rozwiązania LiveBank Cloud w oparciu o technologię chmurową w modelu SaaS;
- wdrożenie u klienta kancelarii będącego instytucją pożyczkową, zmian wynikających z ustawy antylichwiarskiej, w tym dostosowanie działalności instytucji do wymogów regulacyjnych dla sektora pożyczkowego;
- kompleksowa obsługa prawna klienta zajmującego się wdrażaniem produktu opartego o AI dla podmiotów sektora finansowego;
- kompleksowa obsługa operatora systemu płatności działającego na rynku azjatyckim;
- kompleksowa obsługa klienta kancelarii dostarczającego core banking w modelu software as a service (SaaS).